2022. júl 11.

Kertemben

írta: thiamea
Kertemben

Több rendszeresen megjelenő sorozatot is tervezek a KávéscsészeBlog bejegyzései közé, és ezek közül az egyik a "Kertemben" címet fogja viselni.
Emellett érkezik még egy rész arról, hogy mi történik éppen a "Konyhámban", és hamarosan beindul majd egy "Könyvajánló" sorozat is - meg talán még más is...
Van pár ötlet már a tarsolyomban, de nem szeretném most az összeset elárulni. :)
Idővel szépen sorban előkerülnek és megjelennek majd itt a blogban.
Remélem, hogy egy kis kedvcsinálónak egyenlőre ennyi infó is elég. 
De hogy az eredeti gondolataimnál maradjak, sétáljunk most kicsit a kertemben.
Szombaton reggel gyűjtöttem be a fotókon látható cukkinit, burgonyát és uborkát, és nagyon örülök, hogy ezeket a zöldségféléket végre nem kell megvennem a boltban. Mérföldekkel finomabbak, és tudom róluk, hogy én termesztettem őket.
Már ennyi is elég ahhoz, hogy az ember lánya boldogabban készítse el belőlük a krumplis tésztát tejfölös uborkasalátával, a rántott cukkinit, vagy a nyár egyik nagy slágerét: a kovászos uborkát.
Ez utóbbiból egy héttel ezelőtt tettem el a két kisebbik üveggel, most hétvégén pedig a nagy ötliterest, mert hát kell az utánpótlás... A család már napok óta kerülgette az üvegeket, hogy mikor lehet végre megkezdeni. 
Az utolsó fotókon a paradicsomok igaz még zöldek, de én már így is büszke vagyok, hogy a tejfölös és joghurtos poharakban magról nevelt saját kis palántáim ilyen szépen fejlődnek a kertben. Később, ha beérnek, természetesen az érett piros változatukról is hozok majd képeket. 
Mindenkinek azt tanácsolom, aki teheti, és van egy kicsiny darabka földje, ami konyhakertté alakítható, hogy ne habozzon! Vágjon bele, és a siker nem fog elmaradni!
Az én kertem sem túl nagy. Nagyjából egy 4 x 10 méteres terület, mégis sok minden megterem benne, ami a családot ellátja. Csak okosan kell kihasználni a helyet - de erről is írok majd a későbbiekben, egy másik bejegyzésben.
mix_001.jpg
photomix002.jpg
photomix003.jpg
Szólj hozzá

uborka kertemben kovászosuborka sajátzöldség